Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΤΠΕ: Κ.ΘΕΟΤΟΚΗΣ « Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ»

Κ.ΘΕΟΤΟΚΗΣ « Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ»
Ι. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Τίτλος: « Αναζητώ, επιλέγω,εμβαθύνω και δημιουργώ για το λογοτεχνικό έργο « Η Τιμή και το Χρήμα» του Κ. Θεοτόκη»
Δημιουργός: Καρακολίδου Ελένη
Τάξη: Β’ Λυκείου
Διδακτική ενότητα: Το διήγημα περιλαμβάνεται στο σχολικό βιβλίο Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄ τάξης Γενικού λυκείου, σελ 136-157.
Προβλεπόμενος χρόνος διδασκαλίας: 3 ώρες
Ομάδες εργασίες : 6
Εργαλεία:
  • Σχολικό εγχειρίδιο
  • Διαδίκτυο
  • Επεξεργαστής κειμένου
  • PowerPoint
Προϋποθέσεις:               
  • Εξοικείωση με τη χρήση του κειμενογράφου,  του  PowerPoint και των μηχανών αναζήτησης στο διαδίκτυο.
  • Προηγούμενη εμπειρία στο ομαδοσυνεργατικό μοντέλο μάθησης.
Χώρος: Σχολικό εργαστήριο ΗΥ
Το διδακτικό αυτό σενάριο πραγματοποιήθηκε στο 1ο ΓΕΛ HΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ στις 10/10/2013 με το τμήμα Β3( σύνολο: 22 μαθητές).

ΙΙ. Σύντομη περιγραφή
                Στη διδακτική πρόταση που ακολουθεί οι μαθητές θα προσεγγίσουν το δημιουργό και το έργο του, το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο έζησε και δημιούργησε,  καθώς και θέματα που αφορούν τη μελέτη των λογοτεχνικών ρευμάτων, την αληθοφάνεια των χαρακτήρων,  τον εντοπισμό κοινωνικών χαρακτηριστικών της εποχής και την αισθητική απόλαυση, στο πλαίσιο επαναληπτικής θεώρησης του έργου του μέσα από διερευνητικές διαδικασίες,  κάνοντας χρήση ηλεκτρονικών πηγών και λειτουργώντας σύμφωνα με το ομαδοσυνεργατικό μοντέλο μάθησης.
ΙΙΙ. ΣΤΟΧΟΙ
Α) ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ
  1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τον Κ. Θεοτόκη , τον βίο και το έργο του.
2.        Να μπορούν να ανασυγκροτήσουν το ιστορικό πλαίσιο της εποχής μέσα από το έργο.
3.       Να μπορούν να εντοπίσουν και να καταγράψουν  τα χαρακτηριστικά του ρεαλισμού και του νατουραλισμού.
4.       Να μπορούν να επιχειρηματολογούν για τη ψυχογράφηση και την αληθοφάνεια των χαρακτήρων
5.       Να κατανοήσουν τον κοινωνικό προβληματισμό του έργου όπως προβάλλεται μέσα από τη σχέση ανθρώπου και κοινωνίας, τη σχέση ανθρώπου και χρήματος, τη θέση της γυναίκας, τους ανδρικούς και γυναικείους ρόλους και τη διαμόρφωση των χαρακτήρων ανάλογα με την κοινωνική τους προέλευση.
6.       Να εμβαθύνουν σε στοιχεία ποιητικής  και γλώσσας του Κ. Θεοτόκη.
  1.  Να αξιοποιήσουν εξωκειμενικά στοιχεία, πχ κινηματογραφικές ταινίες εμπνευσμένες από τα έργα του, με στόχο την αισθητική απόλαυση και συναισθηματική προσέγγιση του έργου και μέσα από ηλεκτρονικά μέσα.
  2. Η σύνταξη ενός σύντομου ερευνητικού κειμένου ή μιας παρουσίασης Power Point.

Β) ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ
1.       Να εξοικειωθούν με  την πληθώρα των πηγών γνώσης, των συμβατικών αλλά κυρίως των ψηφιακών, στον σύγχρονο κόσμο και να εξασκηθούν στην ιεράρχησή τους και στην κριτική τους αξιολόγηση.
2.        Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις αρχές και λειτουργίες της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας.
3.       Να ασκηθούν στη βιωματική και διερευνητική μάθηση
  1. Να καλλιεργήσουν την αισθητική τους .
  2.  Να μάθουν να αξιολογούν και να αυτοαξιολογούνται.

Γ) ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
  1. Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τον υπολογιστή και το διαδίκτυο ως περιβάλλοντα μάθησης, επικοινωνίας και δημιουργίας  
  2. Να καλλιεργήσουν   δεξιότητες  κριτικής αναζήτησης, επιλογής και διαχείρισης της κατάλληλης πληροφορίας στο διαδίκτυο και σε λογισμικά.
  3.  Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργατικής σύνθεσης ψηφιακού κειμένου
  4. Να αποκτήσουν δεξιότητες παρουσίασης εργασίας και παραγωγής πολυτροπικού κειμένου  μέσω του προγράμματος Power Point.
  5.  Να ασκηθούν με την αξιοποίηση των πολυμέσων στην αισθητική απόλαυση και την ερευνητική προσέγγιση του ποιήματος.

IV.  ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
  • Ενεργητική πορεία προς τη μάθηση (διερευνητικό-ανακαλυπτικό μοντέλο) με τη χρήση των νέων τεχνολογιών
  • Ομαδοσυνεργατικό μοντέλο.

V. ΑΦΕΤΗΡΙΑ
                Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και της ανάλυσης του πεζογραφήματος «Η Τιμή και το Χρήμα» του Κ. Θεοτόκη  θα πραγματοποιηθεί η παρούσα διδακτική πρόταση ως επανάληψη ( εργοβιογραφία, λογοτεχνικά ρεύματα  ) αλλά  και ως εμβάθυνση σε ζητήματα που δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς ( ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο του έργου, ψυχολογικές διακυμάνσεις ηρώων, πολυτροπική παρουσίαση).
VI. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Α ΦΑΣΗ:1η διδακτική ώρα (Χώρος: σχολικό εργαστήριο ΗΥ)
  • Χωρισμός των μαθητών σε έξι ομάδες των τεσσάρων  ατόμων με κριτήριο την εξοικείωσή τους με τη χρήση των ΗΥ, την αναζήτηση στο διαδίκτυο, τον κειμενογράφο και το Power Point. Σε κάθε ομάδα θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας μαθητής που να διαθέτει μία διαφορετική από τις παραπάνω δεξιότητες.
  • Παρουσίαση του θέματος στους μαθητές και της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί. Διευκρινίσεις σε πιθανές απορίες
  • Δίνονται τα φύλλα εργασίες στις ομάδες.
  • Καταμερισμός των εργασιών: ορίζεται ο ρόλος του κάθε μέλους των ομάδων (ένας χειριστής ο οποίος αναλαμβάνει την πλοήγηση στο διαδίκτυο, ένας γραμματέας που κρατά σημειώσεις για τις χρήσιμες πληροφορίες, δεύτερος γραμματέας που συντάσσει το κείμενο της παρουσίασης, ο μαθητής που θα επιλέξει τις φωτογραφίες και τα video για την παρουσίαση, ο μαθητής που θα αναλάβει- μόνος του ή και με κάποιον άλλο- την παρουσίαση της εργασίες στους συμμαθητές τους).
  • Έναρξη της εργασίας.
Ως αφόρμηση:Για μια πρώτη επαφή με το αφήγημα οι μαθητές αναζητούν στο διαδίκτυο ( youtube) ένα απόσπασμα της ταινίας της Τ. Μαρκετάκη «Η τιμή της αγάπης» , προκειμένου να πάρουν μια πρώτη ιδέα για το έργο .

Β ΦΑΣΗ:2η και 3η διδακτική ώρα (Χώρος: σχολικό εργαστήριο)
Πραγματοποιείται η πλοήγηση στο διαδίκτυο,  η αναζήτηση, επιλογή, καταγραφή και οργάνωση των απαιτούμενων από τα φύλλα εργασίας πληροφοριών σε κείμενο καθώς και η σύνθεση του συνόλου της εργασίας με τη μορφή  επεξεργασίας κειμένου σε έγγραφο του Word ή παρουσίασης power point.
Ο ρόλος της 1ης Ομάδας:Βιογράφοι:  Αναζητά στους ιστότοπους Wikipedia, ekebi, potheg, timerime πληροφορίες σχετικά με το βίο του K. Θεοτόκη και το έργο του. Επιλέγει τις σημαντικότερες από αυτές και συντάσσει ένα κείμενο στον κειμενογράφο με συγκεκριμένο αριθμό λέξεων σχετικά με την εργοβιογραφία του. Δημιουργεί μια χρονογραμμή στο Timerime με τους σημαντικότερους σταθμούς της ζωής του.
Ο ρόλος της 2ης Ομάδας:Ιστορικοί:  Μελετά στους ιστότοπους ime, Wikipedia, digitalschool.minedu.gov, oldkerkyraphoto.blogspot το ιστορικό πλαίσιο του έργου ( λόγος και εικόνα). Κατόπιν, συντάσσουν στον κειμενογράφο ένα κείμενο με συγκεκριμένο αριθμό λέξεων  ( ή μια παρουσίαση σε πρόγραμμα  power point 8-10 διαφανειών)  όπου παρουσιάζουν τα πορίσματά τους.
Ο ρόλος της 3ης Ομάδας:Φιλόλογοι/Λογοτέχνες:  Με βάση τους ιστότοπους Wikipedia, digitalschool.minedu.gov, potheg προβαίνει σε  φιλολογική ανάλυση αναδεικνύοντας τα στοιχεία που  δικαιολογούν την ένταξη του Θεοτόκη στα συγκεκριμένα λογοτεχνικά ρεύματα, εστιάζοντας στην περιγραφή των χαρακτήρων  του αφηγήματος, σε ένα κείμενο του word  με συγκεκριμένο αριθμό λέξεων  (ή σε μια παρουσίαση σε πρόγραμμα  power point 8-10 διαφανειών).
Ο ρόλος της 4ης Ομάδας:Ψυχολόγοι:  Στους ιστότοπους potheg, netschoolbook, digitalschool.minedu.gov, καταγράφει α)  το ήθος , τους χαρακτήρες και  την εξέλιξη της ψυχολογικής  πορείας των βασικών ηρώων( π.χ  ψυχολογική πορεία της Ρήνης,του Αντρέα και της σιόρας – Επιστήμης) και β) τις κατηγορίες στις οποίες ανήκουν οι ήρωες της νουβέλας  όπως αναφέρονται στο Λεξικό των Λογοτεχνικών Όρων:  1) σε σφαιρικούς ή επίπεδους (κατά Forster) 2) σε ἀμεσα ή ἐμμεσα χαρακτηριζόμενους. Στη συνέχεια, συντάσσει ένα κείμενο του word  με συγκεκριμένο αριθμό λέξεων  (ή σε μια παρουσίαση σε πρόγραμμα  power point 8-10 διαφανειών) παραθέτοντας τα συμπεράσματα της για την ψυχολογική διάσταση  του έργου του Θεοτόκη.
Ο ρόλος της 5ης Ομάδας:Κοινωνιολόγοι:  Αναζητά στους ιστότοπους  potheg, kathimerini, history.ionio, corfuweb, τον κοινωνικό προβληματισμό που αναδύεται μέσα από το έργο του Κ. Θεοτόκη, καθώς και  τα πολιτιστικά στοιχεία και την ιδιωματική γλώσσα  που χρησιμοποιεί.
Ο ρόλος της 6ης Ομάδας: Στους ιστότοπους  ert-archives, youtube, snhell, actiongr,
διαμορφώνει αρχείο προβολής παρουσίασης  ( 8-10 διαφάνειες) με τα αποτελέσματα της διερεύνησης της στην οποία θα συμπεριλάβει  πολυμεσικά παραδείγματα.
Γ ΦΑΣΗ:4η  διδακτική ώρα (Χώρος: σχολικό εργαστήριο)
Ολοκλήρωση των εργασιών. Οι εργασίες στέλνονται στους σταθμούς εργασίας όλων των ομάδων, προκειμένου όλες οι ομάδες να πληροφορηθούν τα αποτελέσματα  της άλλης και να οδηγηθούν σε μία συνολική εκτίμηση των πληροφοριών-εργασιών. Παρουσίαση στο σύνολο της τάξης των εργασιών από κάθε ομάδα με τη βοήθεια βιντεοπροβολέα. Έχουν δοθεί φύλλα αξιολόγησης στους μαθητές και αξιολογείται η κάθε ομάδα. Στο τέλος γίνεται αυτοαξιολόγηση της κάθε ομάδας από τα μέλη της. Συμπεράσματα –Συζήτηση στην ολομέλεια .
Ο ρόλος της διδάσκουσας: η καθηγήτρια αρχικά συντονίζει την εκπαιδευτική διαδικασία:
α) χωρίζει σε ομάδες με κριτήριο την ικανότητα χειρισμού του ηλεκτρονικού υπολογιστή και τις μαθησιακές δυνατότητες των παιδιών  (μεικτές ομάδες),
β) ετοιμάζει το σχολικό εργαστήριο κι εγκαθιστά τα φύλλα εργασίας στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των μαθητών.
Ο ρόλος της κατά τη διαδικασία είναι καθοδηγητικός, υποστηρικτικός: παρατηρεί, συμβουλεύει,  καθοδηγεί τους μαθητές/-τριες, ενθαρρύνει τις προσπάθειες τους και τους διευκολύνει στη χρήση των Η/Υ. Τέλος, ελέγχει τα αποτελέσματα της κάθε ομάδας και διευκολύνει στην παρουσίασή τους.

VI. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η αξιολόγηση των εργασιών κάθε  ομάδας πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του σεναρίου (  διαμορφωτική ) και τελική στο τέλος. Εδράζεται  στα κριτήρια που γνωστοποιήθηκαν στους μαθητές την 1η διδακτική ώρα. Τα κριτήρια αυτά αφορούν:
Ø    την  ανταπόκριση στους αρχικούς στόχους·
Ø   τον τρόπο συνεργασίας και επικοινωνίας των μελών της ομάδας·
Ø   την πληρότητα των κειμένων ως προς το περιεχόμενο, την έκφραση και τη δομή·
Ø   την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος εργασίας·
Ø   τον πολυτροπικό χαρακτήρα της τελικής παρουσίασης.
Φορέας της διαμορφωτικής αξιολόγησης είναι ο εκπαιδευτικός. Παρακολουθεί διακριτικά, κατά τις  επιμέρους φάσεις, την πορεία των  εργασιών και τις δεξιότητες [συγγραφικές,  επικοινωνιακές, συνεργατικές, τεχνολογικές] των μαθητών και παρεμβαίνει με υποδείξεις και ανατροφοδότηση των ομάδων.
Στην τελική αξιολόγηση  οι  μαθητές κρίνουν και συγκρίνουν το αποτέλεσμα της δικής τους εργασίας και των άλλων ομάδων με βάση τα ανωτέρω κριτήρια προβαίνοντας σε αυτο-αξιολόγηση και ετερο-αξιολόγηση. Ο εκπαιδευτικός με τα ίδια κριτήρια αξιολογεί  τόσο τις εργασίες όσο και τη λειτουργικότητα του σεναρίου και τα στάδια της μαθησιακής διαδικασίας, ώστε να προβεί στις αναγκαίες βελτιώσεις όσον αφορά ζητήματα, όπως συνθήκες εργασίας, στόχοι, χρονισμός κ.ά.
Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακά όσον αφορά στη συνεργασία των παιδιών και στο ενδιαφέρον που έδειξαν κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του σεναρίου. Το ενδιαφέρον κυρίως οφείλεται στη διαφοροποίηση του μαθήματος της Λογοτεχνίας με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στο πλαίσιο των πολυγραμματισμών και της κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης. Επιπλέον, φάνηκε ότι η χρήση των λογισμικών γενικής χρήσης διευκόλυνε με παιγνιώδη τρόπο την πρόσληψη του κειμένου και τη διαδικασία συγγραφής των εργασιών.
Επίσης, αν και τέθηκε περιορισμός στη δραστηριότητα της αναζήτησης στο διαδίκτυο, καθώς δόθηκαν επιλεγμένοι δικτυακοί τόποι τα παιδιά δούλεψαν με ιδιαίτερο ζήλο για τη φάση αυτή και κατάφεραν να επιλέξουν το κατάλληλο υλικό, να το διαμορφώσουν και να το παρουσιάσουν.
Η διαδικασία βέβαια είναι ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς οι παραπάνω παρεμβάσεις απαιτούν μεγάλη προετοιμασία και στενή παρακολούθηση με διαρκή ανατροφοδότηση και αναστοχασμό από την πλευρά του διδάσκοντος. Επίσης, ο χρόνος που απαιτείται για την πραγματοποίησή των δραστηριοτήτων στο σχολείο είναι αυξημένος σε σχέση με την παραδοσιακή μορφή διδασκαλίας. Έτσι, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς που τίθενται από το αναλυτικό πρόγραμμα ένα τέτοιο εγχείρημα γίνεται δύσκολα πραγματοποιήσιμο στα πλαίσια της σχολικής χρονιάς.
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ
Αυτό το διδακτική σενάριο είναι δυνατόν να τροποποιηθεί και να προσεγγισθεί ως εξής:
Α) θα μπορούσε να έχει καθαρά καλλιτεχνική διάσταση, δηλαδή οι μαθητές θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να «ανεβάσουν» θεατρική παράσταση του έργου «Η Τιμή και το Χρήμα» ή θα μπορούσαν να διοργανώσουν μια έκθεση ζωγραφικής με δικά τους έργα και με θεματολογία σχετική με τους ήρωες, διάφορες καταστάσεις/σκηνές του βιβλίου, κτλ.
Β) θα μπορούσε να γινόταν στο πλαίσιο ενός project φιλαναγνωσίας. Αυτό σημαίνει ότι το συγκεκριμένο βιβλίο θα μπορούσε να αποτελέσει την αρχή μιας σειράς αναγνώσεων κι άλλων βιβλίων με ανάλογο περιεχόμενο ( θέση της γυναίκας , απελευθέρωση της γυναίκας κτλ)
Γ) Τέλος, η κάθε ομάδα μαθητών θα μπορούσε να δώσει μία άλλη τροπή στην ιστορία και την πλοκή του αφηγήματος ( ίσως και  με τη βοήθεια του comicsripcreator) . Το αποτέλεσμα θα ήταν η δημιουργία νέων ιστοριών, οι οποίες θα μπορούσαν να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του σχολείου.

VIΙ. ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?Id=2937&lan=1  (Δενδρινού Ειρήνη, «Ο Κωνσταντίνος Θεοτόκης σα συγγραφέας, σαν άνθρωπος»)
·         http://oldkerkyraphoto.blogspot.gr/2007_07_09_archive.html ( εικονιστικό υλικό)
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2949&lan=1 ( Παγανός. Γ. Δ.« Κωνσταντίνος  Θεοτόκης . Η Τιμή και το Χρήμα»)
·         http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A111/683/4522,20474/ ( Λεξικό Λογοτεχνικών όρων  για τα λήμματα : νατουραλισμός , ρεαλισμός)
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2958&lan=1 (Δάλλας Γιάννης, «Κωνσταντίνος Θεοτόκης» )
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2964&lan=1 (Χουρμούζιος Α., Κριτική Πορεία Ε΄ · Κωνστ. Θεοτόκης. Ο εισηγητής του κοινωνιστικού μυθιστορήματος στην Ελλάδα. Ο άνθρωπος - Το έργο )
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2952&lan=1 (Μπαλάσκας Κώστας, Κωνσταντίνος Θεοτόκης (Ο τραγικός του έρωτα και της ουτοπίας)
·         http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A111/683/4522,20474/ ( Λεξικό Λογοτεχνικών όρων για το λήμμα χαρακτήρας)
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2949&lan=1 ( Παγανός. Γ. Δ.« Κωνσταντίνος  Θεοτόκης . Η Τιμή και το Χρήμα»)
·         http://wwk.kathimerini.gr/kath/7days/1999/05/02051999.pdf (τα κείμενα της Ζιώγας Χρονάκη ( σελ 2-4) και της Λήδας Παπαστεφανάκη ( σελ 5-8) και εικονιστικό υλικό)
·         history.ionio.gr/download.php?f=ahf_ionios_logos/il_01_02.pdf‎ ( Θ.Πυλαρινός,επιστ.περιοδική έκδοση)
·         http://www.corfuweb.gr/lexiko.htm ( Κερκυραϊκό ιδίωμα)
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2940&lan=1 (Τερζάκης Άγγελος, Κωνσταντίνος Θεοτόκης )
·         http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/page-assetview.aspx?tid=0000008454&tsz=0&autostart=0 ( Εποχές και συγγραφείς-Η ζωή του Θεοτόκη)
·         www.youtube.com/watch?v=7gpi_8YkjFk ( Η ταινία«Η τιμή της αγάπης»Τ. Μαρκετάκη)
·         http://www.snhell.gr/references/quotes/writer.asp?id=124 ( σονέτο του Θεοτόκη «Στης ζωής το στενό μονοπάτι…»)
·         http://www.youtube.com/watch?v=2lOXv4ubGUE ( Ο Κατάδικος)
·         http://www.actiongr.com/karousades/karousades.htm ( φωτογραφικό αρχείο)
·         http://www.youtube.com/watch?v=y2tbynpVMuU ( τραγούδι , Η Τιμή της αγάπης)
·         http://www.tainiothiki.gr/v2/filmography/view/1/2290/ ( διασκευή της νουβέλας  Η Τιμή και το Χρήμα)
·         tagxedo.com
·         www.smilebox.com)



ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Δώστε ένα βαθμό από 1-10 ανάλογα με το βαθμό ικανοποίησης  σας από το αποτέλεσμα της εργασίας της κάθε ομάδας. 1=καθόλου ευχαριστημένος / 10 = απολύτως ευχαριστημένος


Κριτήρια αξιολόγησης


1η
2η
3η
4η
5η
6η
Οργάνωση και συνοχή κειμένου








Πληροφορίες
Επιλογή







Επάρκεια







Ακρίβεια







Ανταπόκριση ομάδας στις ερωτήσεις που τέθηκαν







ΣΥΝΟΛΟ








Φύλλο αυτοαξιολόγησης ομάδας
Ομάδα :
Δώστε ένα βαθμό από 1-10 ανάλογα με το βαθμό ικανοποίησης  σας από το αποτέλεσμα της εργασίας σας αλλά και το επίπεδο συνεργασίας σας με τα άλλα μέλη της ομάδας. 1=καθόλου ευχαριστημένος / 10 = απολύτως ευχαριστημένος

Κριτήρια αυτοαξιολόγησης
1ος μαθητής
2ος μαθητής
3ος μαθητής
4ος
μαθητής
5ος
μαθητής
Σύνολο
Βαθμός ικανοποίησης από το αποτέλεσμα της εργασίας σας






Βαθμός συνεργασίας με τα άλλα μέλη της ομάδας













 
1η ΟΜΑΔΑ
ΟΙ ΒΙΟΓΡΑΦΟΙ
Αφού περιηγηθείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?Id=2937&lan=1  (Δενδρινού Ειρήνη, «Ο Κωνσταντίνος Θεοτόκης σα συγγραφέας, σαν άνθρωπος»)
Να συντάξετε σε έγγραφο του Word ένα κείμενο περίπου 200- 300 λέξεων ( ή μία παρουσίαση σε πρόγραμμα power point 8-10 διαφανειών ) όπου θα παρουσιάζετε με συντομία τους σημαντικότερους σταθμούς στο βίο του πεζογράφου  επιλέγοντας έναν δικό σας  άξονα ανάπτυξης  (Τα ταξίδια του; Τη ζωή του;  Την παραγωγή του έργου του σε σχέση με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής του;  άλλο;)  και τα σημαντικότερα έργα του. Επίσης να δημιουργήσετε μια χρονογραμμή με τους σημαντικότερους σταθμούς της ζωής του.













2η ΟΜΑΔΑ
ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ
Αφού περιηγηθείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
·         http://oldkerkyraphoto.blogspot.gr/2007_07_09_archive.html ( εικονιστικό υλικό)
Να συντάξετε σε έγγραφο του Word ένα κείμενο περίπου 200- 300 λέξεων( ή μια παρουσίαση σε πρόγραμμα  power point 8-10 διαφανειών) όπου θα παρουσιάζετε το  ιστορικό πλαίσιο του έργου αξιοποιώντας και εικονιστικό υλικό.
















3η ΟΜΑΔΑ
ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ
Αφού περιηγηθείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2949&lan=1 ( Παγανός. Γ. Δ.« Κωνσταντίνος  Θεοτόκης . Η Τιμή και το Χρήμα»)
·         http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A111/683/4522,20474/ ( Λεξικό Λογοτεχνικών όρων  για τα λήμματα : νατουραλισμός , ρεαλισμός)
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2958&lan=1 (Δάλλας Γιάννης, «Κωνσταντίνος Θεοτόκης» )
Να συντάξετε σε έγγραφο του Word ένα κείμενο περίπου 200- 300 λέξεων  ( ή μια παρουσίαση  σε πρόγραμμα  power point  8-10 διαφανειών )  αναδεικνύοντας τα στοιχεία που  δικαιολογούν την ένταξη του Θεοτόκη στα συγκεκριμένα λογοτεχνικά ρεύματα. Να το τεκμηριώσετε με κειμενικές αναφορές από την « Τιμή και το Χρήμα» , εστιάζοντας στην περιγραφή των χαρακτήρων  του αφηγήματος.















4η ΟΜΑΔΑ
ΟΙ ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ
Αφού περιηγηθείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2964&lan=1 (Χουρμούζιος Α., Κριτική Πορεία Ε΄ · Κωνστ. Θεοτόκης. Ο εισηγητής του κοινωνιστικού μυθιστορήματος στην Ελλάδα. Ο άνθρωπος - Το έργο )
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2952&lan=1 (Μπαλάσκας Κώστας, Κωνσταντίνος Θεοτόκης (Ο τραγικός του έρωτα και της ουτοπίας)
·         http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A111/683/4522,20474/ ( Λεξικό Λογοτεχνικών όρων για το λήμμα χαρακτήρας)
Βασισμένοι στα ευρήματα της μελέτης σας  να
συντάξετε σε έγγραφο του Word  ένα κείμενο 200-300 λέξεων ( ή μια παρουσίαση σε πρόγραμμα power point 8-10 διαφανειών) παραθέτοντας τα συμπεράσματα σας για την ψυχολογική διάσταση  του έργου του Θεοτόκη, αφού πρώτα  καταγράψετε: α)  το ήθος , τους χαρακτήρες και  την εξέλιξη της ψυχολογικής  πορείας των βασικών ηρώων( π.χ  ψυχολογική πορεία της Ρήνης,του Αντρέα και της σιόρας – Επιστήμης) και β) τις κατηγορίες στις οποίες ανήκουν οι ήρωες της νουβέλας  όπως αναφέρονται στο Λεξικό των Λογοτεχνικών Όρων:  1) σε σφαιρικούς ή επίπεδους (κατά Forster) 2) σε ἀμεσα ή ἐμμεσα χαρακτηριζόμενους.













5η ΟΜΑΔΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΙ-ΛΑΟΓΡΑΦΟΙ
Αφού περιηγηθείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2949&lan=1 ( Παγανός. Γ. Δ.« Κωνσταντίνος  Θεοτόκης . Η Τιμή και το Χρήμα»)
·         http://wwk.kathimerini.gr/kath/7days/1999/05/02051999.pdf (τα κείμενα της Ζιώγας Χρονάκη ( σελ 2-4) και της Λήδας Παπαστεφανάκη ( σελ 5-8) και εικονιστικό υλικό)
·         history.ionio.gr/download.php?f=ahf_ionios_logos/il_01_02.pdf‎ ( Θ.Πυλαρινός,επιστ.περιοδική έκδοση)
·         http://www.corfuweb.gr/lexiko.htm ( Κερκυραϊκό ιδίωμα)
·         http://www.potheg.gr/ProjectDetails.aspx?id=2940&lan=1 (Τερζάκης Άγγελος, Κωνσταντίνος Θεοτόκης )
Να συντάξετε σε έγγραφο του Word ένα κείμενο περίπου 200- 300 λέξεων  ( ή μια παρουσίαση  σε πρόγραμμα  power point  8-10 διαφανειών ) για τον κοινωνικό προβληματισμό που αναδύεται μέσα από το έργο του Κ. Θεοτόκη, καθώς και για τα πολιτιστικά στοιχεία και την ιδιωματική γλώσσα  που χρησιμοποιεί( μπορείτε να παρουσιάσετε ένα μικρό γλωσσάρι με κερκυραϊκές λέξεις).














6η ΟΜΑΔΑ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΙ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ
Αφού περιηγηθείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες:
·         http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/page-assetview.aspx?tid=0000008454&tsz=0&autostart=0 ( Εποχές και συγγραφείς-Η ζωή του Θεοτόκη)
·         www.youtube.com/watch?v=7gpi_8YkjFk ( Η ταινία«Η τιμή της αγάπης»Τ. Μαρκετάκη)
·         http://www.snhell.gr/references/quotes/writer.asp?id=124 ( σονέτο του Θεοτόκη «Στης ζωής το στενό μονοπάτι…»)
·         http://www.youtube.com/watch?v=2lOXv4ubGUE ( Ο Κατάδικος)
·         http://www.actiongr.com/karousades/karousades.htm ( φωτογραφικό αρχείο)
·         http://www.youtube.com/watch?v=y2tbynpVMuU ( τραγούδι , Η Τιμή της αγάπης)
·         http://www.tainiothiki.gr/v2/filmography/view/1/2290/ ( διασκευή της νουβέλας  Η Τιμή και το Χρήμα)

Να διαμορφώσετε αρχείο προβολής παρουσίασης  ( 8-10 διαφάνειες) με τα αποτελέσματα της διερεύνησης σας στην οποία θα συμπεριλάβετε  πολυμεσικά παραδείγματα από το υλικό της επεξεργασίας σας π.χ  φωτογραφίες με λεζάντες, αρχείο ήχου, μουσική της ταινίας, video, θεατρικό/χορευτικό δρώμενο κτλ. ( ή προαιρετικά μπορείτε  να δοκιμάσετε να μελοποιήσετε τα δίστιχα από το έργο «Η Τιμή και το Χρήμα» ή να δραματοποιήσετε ένα επεισόδιο της αρεσκείας  σας ή  να κάνετε ένα συννεφόλεξο με αγαπημένες φράσεις του κειμένου, ονόματα ηρώων στον ιστότοπο: www.tagxedo.com, ή ένα ψηφιακό κολάζ στον ιστότοπο :www.smilebox.com)
                                                                                                                                                                   
               






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου